COO (chief operations officer)

Forza Credit

15 Septembrie 2024

COO (chief operations officer)

Responsibilities:

  • Full accountability for P&L.
  • Increasing profits and focusing on growing the business, per targets set for the next 24-36 months, while delivering the required operating margins.
  • Execution of the country’s development plan; nurturing the culture necessary for the achievement of the targets set in plan.
  • Designing new, and improving the efficiency of current, processes within the company.
  • Coordinating the development of IT systems, including infrastructure and technology.
  • Participating in the development and implementation of the business’s marketing strategy.
  • Providing frequent periodic market research and reporting to group management.
  • Coordinating and working with regional/group functional leaders to reach set objectives and standards for the country; accepting ultimate accountability for all the functions within country (i.e. Sales, IT, Development, Marketing, Operations, Finance and HR/Team Management).
  • Preparing the strategic business plan along with the budget for the next several years, in accordance with the HQ growth forecast.
  • Taking appropriate action to obtain all necessary licensing for moneylending activities in the required market.
  • Identifying innovations that improve the performance of the business.
  • Representing the company during negotiations, and in developing relationships, with third parties and key partners for the business, including the relevant regulatory bodies in the country.
  • Recruiting, developing and managing a dynamic team capable of installing, and working to, global best practices and furthering the growth of the business.

Experience:

  • At least 5 - 8 years of successful management experience preferably in lending, consumer finance or digital finance;
  • University degree in Economics or Business Administration; MBA degree would be a plus
  • Deep knowledge of international business principles;
  • Ability to manage multiple projects and deadlines according to the HQ framework;
  • Demonstrate ability to combine strategic thinking with effective tactical execution;
  • Fluent English is a must.
  • A self-motivated leader with a real passion to grow the business and succeed;
  • Commercially focused, results driven, with a strong track record of leading and developing a business;
  • Excellent understanding of financial reports and statements;
  • Proven ability to recruit, train, develop, manage, lead and measure productivity of teams.

Personal Characteristics:

  • Must have strong managerial experience;
  • Must have a strong work ethic, integrity and total honesty (transparency and trust);
  • Excellent strategic thinking, analytical and decision-making skills;
  • Able to work across business lines at senior levels to influence and effect change to achieve common goals;
  • Outstanding analytical and problem-solving abilities;
  • Able to effectively drive people, process and technology change in a dynamic and complex operating environment;
  • Able to actively communicate, inspire and motivate all levels of staff.

- - - - - -

Responsabilitati:

  • Responsabilitate totală pentru P&L.
  • Creșterea profiturilor și concentrarea pe creșterea afacerii, conform obiectivelor stabilite pentru următoarele 24-36 de luni, oferind în același timp marjele operaționale necesare.
  • Executarea planului de dezvoltare a țării; cultivarea culturii necesare atingerii obiectivelor stabilite in plan.
  • Proiectarea de noi procese și îmbunătățirea eficienței actuale în cadrul companiei.
  • Coordonarea dezvoltării sistemelor IT, inclusiv a infrastructurii și tehnologiei.
  • Participarea la dezvoltarea și implementarea strategiei de marketing a afacerii.
  • Furnizarea periodică de cercetări de piață și raportare frecventă către managementul grupului.
  • Coordonarea și lucrul cu liderii funcționali regionali/de grup pentru a atinge obiectivele și standardele stabilite pentru țară; acceptând responsabilitatea finală pentru toate funcțiile din țară (adică vânzări, IT, dezvoltare, marketing, operațiuni, finanțe și managementul resurselor umane/echipelor).
  • Pregătirea planului strategic de afaceri împreună cu bugetul pentru următorii câțiva ani, în conformitate cu prognoza de creștere a sediului central.
  • Luarea măsurilor adecvate pentru a obține toate licențele necesare pentru activitățile de creditare pe piața necesară.
  • Identificarea inovațiilor care îmbunătățesc performanța afacerii.
  • Reprezentarea companiei în timpul negocierilor și în dezvoltarea relațiilor cu terți și parteneri cheie pentru afacere, inclusiv cu organismele de reglementare relevante din țară.
  • Recrutarea, dezvoltarea și gestionarea unei echipe dinamice capabile să instaleze și să lucreze la cele mai bune practici globale și să promoveze creșterea afacerii.

Experienţă:

  • Cel puțin 5 - 8 ani de experiență în management de succes, de preferință în creditare, finanțare de consum sau finanțare digitală;
  • Diplomă universitară în Economie sau Administrarea Afacerilor; Gradul de MBA ar fi un plus
  • Cunoașterea profundă a principiilor de afaceri internaționale;
  • Abilitatea de a gestiona mai multe proiecte și termene limită conform cadrului HQ;
  • Demonstrează capacitatea de a combina gândirea strategică cu execuția tactică eficientă;
  • Limba engleză fluentă este obligatorie.
  • Un lider auto-motivat cu o adevărată pasiune de a dezvolta afacerea și de a reuși;
  • Axat comercial, orientat spre rezultate, cu un istoric solid de conducere și dezvoltare a unei afaceri;
  • Înțelegerea excelentă a rapoartelor și situațiilor financiare;
  • Capacitate dovedită de a recruta, instrui, dezvolta, gestiona, conduce și măsura productivitatea echipelor.

Caracteristici personale:

  • Trebuie să aibă experiență managerială puternică;
  • Trebuie să aibă o etică puternică în muncă, integritate și onestitate totală (transparență și încredere);
  • Excelente abilități de gândire strategică, analitică și de luare a deciziilor;
  • Capabil să lucreze pe liniile de afaceri la niveluri superioare pentru a influența și a efectua schimbări pentru a atinge obiectivele comune;
  • Abilități remarcabile de analiză și de rezolvare a problemelor;
  • Capabil să conducă în mod eficient oamenii, procesele și schimbările tehnologice într-un mediu de operare dinamic și complex;
  • Capabil să comunice activ, să inspire și să motiveze toate nivelurile de personal.

E-mail:
hr@forza.md

Atașează CV-ul CV de pe site
Atașează CV-ul

Indicați Nume și Prenume

Ai un CV pe site? Intră
Trimite CV-ul

Alegeți jobul

Adaugă o scrisoare de intenție
Închide
Felicitări,
CV-ul tău a fost trimis cu succes! 🥳
Închide